Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Toyota pod ostrzałem

tytuł polski: Toyota pod ostrzałem
tytuł oryginalny: Toyota pod ostrzałem
data publikacji: 01.01.2011
ISBN: 978-8-3774-6110-5
EAN: 9788377461105
ilość stron: 272
okładka: miękka

Toyota pod ostrzałem

Cena: 59,90 zł
produkt dostępny
Motywacja | Zarządzanie

Prawdziwa opowieść o akcjach serwisowych Toyoty.

Przez kilkadziesiąt lat Toyota wyznaczała standardy, które były przedmiotem zazdrości i wzorem do naśladowania dla organizacji z całego świata. Jej legendarne zasady zarządzania i filozofia biznesu po raz pierwszy przedstawiona w popularnej książce Jeffreya K. Likera Droga Toyoty zmieniły w świecie biznesu pogląd na to, jak może wyglądać idealnie prowadzona działalność.

Jeffrey K. Liker i Thimothy N. Ogden, mając bezprecedensowy dostęp do fabryk Toyoty na całym świecie, zbadali od środka, w jaki sposób korporacja podjęła wyzwania rzucone przez recesję i kryzys wywołany akcjami serwisowymi w latach 2009-2010. W obydwu przypadkach przedsiębiorstwo zostało wytrącone z równowagi, ale dzięki temu zrozumiano, że najważniejszą przyczyną kłopotów było nieprzestrzeganie własnych zasad. Niemniej jednak Toyota nadal posiadała silne fundamenty i w końcu wyszła znacznie wzmocniona z największego kryzysu w swojej powojennej historii.

Szczegółowa relacja z wydarzeń związanych z recesją i wezwaniami do serwisów zawarta w Toyocie pod ostrzałem stanowią dla każdego lidera cenne lekcje, jak przetrwać i poradzić sobie w choćby największym kryzysie:

  • reakcja na kryzys musi zaczynać się od stworzenia silnej kultury długo przed jego nadejściem
  • kultura liczy się bardziej niż decyzje podejmowane przez dyrekcję
  • inwestowanie w ludzi, nawet podczas głębokiej recesji, stanowi najpewniejszą drogę do długotrwałej zyskowności

Ponieważ kultura Toyoty opiera się na takich właśnie zasadach, firma nie musiała zatrudniać armii prawników, specjalistów od marketingu oraz public relations do gaszenia pożaru. Zamiast tego zwiększyła wysiłki, aby przestrzegać fundamentalnych zasad i wrócić do podstaw. Wychodzenie z kryzysu rozpoczęła 70 lat temu, gdy po raz pierwszy wprowadzono jej kulturę organizacyjną.

Zastosuj lekcje zawarte w Toyocie pod ostrzałem, a do każdego nadchodzącego kryzysu będziesz podchodził spokojnie, odpowiedzialnie i skutecznie zgodnie z Drogą Toyoty.

Jeffrey K. Liker jest autorem bestsellera Droga Toyoty i dziesięciu innych książek. Jest profesorem technik przemysłowych i informacyjnych University of Michigan, a także doradcą i prelegentem we własnej firmie konsultingowej The Toyota Way Academy.

Timothy N. Ogden jest współzałożycielem Sona Partners oraz pisarzem i redaktorem, który przygotował prawie dwadzieścia książek dla dużych wydawców. Jego teksty publikowano między innymi w „Harward Business Review”, „Stanford Social Innovation Review”, „Strategy+Leadership” oraz portalu Miller-McCune.


Ci, którzy w obecnym klimacie domysłów i spekulacji spisują Toyotę na straty, popełniają poważny błąd i powinni przeczytać tę książkę, żeby poznać fakty. Toyota to przedsiębiorstwo, które wykorzysta obecne problemy do zrobienia kolejnego kroku na drodze niepohamowanego rozwoju.
- Charles Baker, były główny inżynier i wiceprezes do spraw badawczo-rozwojowych Honda of America

Jak Toyota zrobiła głęboki rachunek sumienia, aby zrozumieć, co poszło źle, tak my powinniśmy skorzystać z okazji i wyciągnąć naukę z kłopotów tej firmy. Książka ta pokazuje, że sytuacja była w rzeczywistości znacznie bardziej skomplikowana, subtelna i niepewna niż widzieliśmy w wiadomościach.
- John Y. Shook, dyrektor i prezes Lean Enterprise Institute