Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Dobra strategia, zła strategia. Czym się różnią i jakie to ma znaczenie

tytuł polski: Dobra strategia, zła strategia. Czym się różnią i jakie to ma znaczenie
tytuł oryginalny: Dobra strategia, zła strategia. Czym się różnią i jakie to ma znaczenie
autor: Rumelt Richard
tłumaczenie: Kowalczyk Marcin
data publikacji: 01.01.2013
ISBN: 978-8-3774-6178-5
EAN: 9788377461785
ilość stron: 352
okładka: miękka

Dobra strategia, zła strategia. Czym się różnią i jakie to ma znaczenie

Rumelt Richard

Oszczędzasz: 10,48 zł
Cena: 59,42 zł
produkt dostępny

Tłumaczenie: Kowalczyk Marcin

Zarządzanie

Autor rozprawia się ze wszystkimi niejasnymi opisami i pogmatwanymi sposobami myślenia leżącymi u podstaw zbyt wielu strategii, proponując w zamian prostą metodę opracowania i wdrożenia skutecznej i nastawionej na działanie strategii, która sprawdzi się w dzisiejszym świecie.

Dobra strategia – zła strategia to konkretna i spójna reakcja na przeszkody, które stoją na drodze postępu – a także sposób ich pokonania. Polega ona na wykorzystywaniu i zastosowaniu władzy tam, gdzie może ona przynieść największy skutek. Dotyczy to tak różnych wyzwań, jak:
-    wysłanie człowieka na Księżyc, 
-    prowadzenie wojny, 
-    wypuszczenie na rynek nowego produktu, 
-    reagowanie na zmieniającą się sytuację rynkową, 
-    otwarcie szkoły społecznej, 
-    zainicjowanie programu rządowego. 

Każda dyscyplina ma swoich mistrzów. W zarządzaniu strategicznym takim guru od lat jest R. Rumelt. A „Dobra strategia – zła strategia” jest świetną menedżerską książką, która w przystępny sposób, wykorzystując świetnie dobrane przykłady, pokazuje, czym jest strategia, dlaczego każda firma powinna ją zbudować i jak to zrobić. 
prof. Krzysztof Oblój University of Warsaw & Kozminski University

Bogato zilustrowana przykładami i przekonująca argumentami (…) książka dla każdego lidera, który musi myśleć i działać strategicznie.  
Michael Useem, profesor zarządzania w The Wharton School, University of Pennsylvania, autor książki The Leadership Moment

Wspaniała książka (…) krok milowy zarówno pod względem teorii, jak i praktyki strategii (…) Żywe przykłady zaczerpnięte ze współczesnego świata biznesu i historii jasno pokazują, w jaki sposób rozpoznać to, co dobre, a odrzucić to, co złe, i sprawić, by dobra strategia stała się siłą życiową twojej organizacji. 
John Stopford, prezes TLP International i emerytowany profesor London Business School