Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Kompetencyjne testy sytuacyjne w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników

tytuł polski: Kompetencyjne testy sytuacyjne w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników
tytuł oryginalny: Kompetencyjne testy sytuacyjne w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników
data publikacji: 01.01.2014
ISBN: 978-8-3264-4590-3
EAN: 9788326445903
ilość stron: 160
okładka: miękka

Kompetencyjne testy sytuacyjne w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników

Oszczędzasz: 8,85 zł
Cena: 50,15 zł
produkt dostępny
Kompetencje osobiste | Zasoby ludzkie (HR)

Każdy proces rekrutacji, selekcji i oceny pracowników powinien się opierać na rzetelnych i trafnych narzędziach pomiarowych, pozwalających na dotarcie do tych cech osobowych, które mają znaczenie dla organizacji.

Kompetencyjne testy sytuacyjne - narzędzie pomiarowe z powodzeniem stosowane w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników - opierają się na serii dylematów, zaprojektowanych tak, aby skutecznie mierzyć jakość sądów osoby badanej w sytuacjach związanych z określonym stanowiskiem pracy.

W książce zaprezentowano zarówno doświadczenia firm i organizacji stosujących kompetencyjne testy sytuacyjne w codziennych działaniach, jak i wyniki badań prowadzonych przez kilkadziesiąt lat w tym zakresie. Zawiera ona praktyczne wskazówki związane z tworzeniem i wdrażaniem kompetencyjnych testów sytuacyjnych w organizacji oraz szczegółowe omówienie zagadnień takich jak:

  • cechy kompetencyjnych testów sytuacyjnych, ich historia, argumenty przemawiające za ich wykorzystaniem w codziennej praktyce organizacji,
  • problematyka pomiaru w diagnozie kompetencji
  • pojęcia efektywności pracy, trafności i rzetelności narzędzi pomiaru,
  • proces tworzenia kompetencyjnych testów sytuacyjnych
  • elementy ich projektowania, praktyczne sposoby rozwiązywania problemów, które mogą się pojawić w złożonym środowisku biznesowym,
  • dokładne omówienie kolejnych kroków projektowania testu,
  • zagadnienie wdrażania kompetencyjnych testów sytuacyjnych oraz związane z tym wyzwania i rekomendacje.