Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Dylematy wyceny przedsiębiorstwa

tytuł polski: Dylematy wyceny przedsiębiorstwa
tytuł oryginalny: Dylematy wyceny przedsiębiorstwa
data publikacji: 01.01.2013
ISBN: 978-8-3756-1260-8
EAN: 9788375612608
ilość stron: 450
okładka: miękka

Dylematy wyceny przedsiębiorstwa

Oszczędzasz: 13,48 zł
Cena: 76,42 zł
produkt dostępny
Controlling | Ekonomia | Finanse | Zarządzanie

Książka "Dylematy wyceny przedsiębiorstwa" stanowi uzupełnienie i wzbogacenie wcześniejszej publikacji "Wycena przedsiębiorstwa". Od teorii do praktyki z 2011 roku pod redakcją tych samych redaktorów naukowych (Marka Panfila i Andrzeja Szablewskiego), która została bardzo dobrze przyjęta wśród teoretyków i praktyków (otrzymała kilka nagród i wyróżnień) oraz jest wykorzystywana w procesie kształcenia studentów i w szkoleniach z tematyki wyceny i zarządzania wartością przedsiębiorstwa.

Książka została przygotowana przez zespół pracowników i współpracowników Instytutu Zarządzania Wartością SGH, specjalistów ds. wyceny z tzw. wielkiej czwórki firm zajmujących się audytem finansowym przedsiębiorstw oraz menedżerów najwyższego szczebla KGHM Polska Miedź SA. Książka składa się z 13 rozdziałów i obejmuje:

  • makroekonomiczne uwarunkowania wyceny (cykliczność rozwoju gospodarczego, współczesne światowe megatrendy, wpływ zmian cen ropy naftowej na wycenę spółek petrochemicznych, uwzględnianie ryzyka kraju w wycenie),
  • metodykę oceny opłacalności projektów geologiczno-górniczych,
  • zastosowanie opcji rzeczywistych w wycenie przedsiębiorstw i projektów górniczych,
  • stosunkowo nowe na rynku polskim aspekty wyceny przedsiębiorstw dotyczące procesów sądowych,
  • fairness opinion,
  • wycenę aktywów niematerialnych dla potrzeb alokacji ceny nabycia (według MSSF),
  • psychologiczne aspekty wyceny spółki na giełdzie papierów wartościowych,
  • powiązanie relacji inwestorskich i komunikacji korporacyjnej z wyceną spółek giełdowych.

W serii Instytutu Zarządzania Wartością Szkoły Głównej Handlowej i Wydawnictwa Poltext prezentowane są najnowsze wyniki badań nad wartością ekonomiczną. Jest ona rozpatrywana w szerokim kontekście naukowym, biznesowym, technologicznym, społecznym i globalnym.