Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach

tytuł polski: Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach
tytuł oryginalny: Competency-Based Human Resource Management
autor: David D. Dubois, William J. Rothwell
tłumaczenie: Juliusz Żuławski, Magda Witkowska
data publikacji: 15.11.2007
ISBN: 83-246-0443-X
EAN: 9788324604432
format: B5
ilość stron: 352
okładka: miękka

Competency-Based Human Resource Management

David D. Dubois , William J. Rothwell

Cena: 59 zł
produkt dostępny

Tłumaczenie: Juliusz Żuławski , Magda Witkowska

Zasoby ludzkie (HR)

Od tradycyjnego działu kadr do współczesnego HR

  • Metody pomiaru kompetencji
  • System wynagradzania oparty na kompetencjach
  • Wyniki badań: skuteczność modeli kompetencyjnych w firmach w USA

Czym tradycyjny dział kadr różni się od współczesnego działu HR?
Dział HR nie izoluje się od reszty organizacji, ale pomaga jej we wszystkim, co wiąże się z zarządzaniem pracą ludzi. Podsuwa rekrutów tak dobrych, że kierownicy w całej firmie pytają: "Skąd oni ich biorą?". Regularnie mierzy efektywność i wydajność pracowników. Proponuje lepsze zasady premiowania. Informuje kierowników liniowych o tym, że ich podwładni są przeciążeni. Projektuje szkolenia szyte na miarę. I pomaga pracownikom odkrywać ich mocne i słabe strony. Oto korzyści, jakie daje organizacji kompetencyjny model zarządzania kadrami i oparty na nim dział HR.

Niezależnie od tego, czy jesteś w dziale kadr kierownikiem czy specjalistą, poznaj metody i techniki HR stosowane w organizacjach na całym świecie, wsparte wnioskami teoretyków i potwierdzone wynikami sondaży przeprowadzonych w USA:

  • znajdowanie i wspieranie pracowników godnych naśladowania,
  • określanie wymiernych rezultatów, jakie daje firmie sprawny dział HR,
  • metoda oceny kompetencji dla danego stanowiska (JCAM),
  • metoda menu kompetencji,
  • określanie kompetencji drogą wywiadu zogniskowanego,
  • przygotowanie ścieżki kariery w organizacji.